Jump to content

Recommended Posts

Posted
On 12/20/2024 at 4:57 PM, Jannette Nieuwboer said:

A nasty announcement: I won't be on the site much in the near future. My husband can no longer be cured, the doctors told me this afternoon. They can no longer expect improvement because my husband has a lot of swallowing problems and can no longer eat and drink properly without choking seriously and therefore cannot gain strength. He gets some medium-fat food such as a small bowl of semolina porridge. He had a stomach flu 2 weeks ago and is therefore too weakened.

I'm so sad to read that news, Jannette 😞 Sending strength to you and your husband while you go through this difficult time. Please keep in touch when you can...

• Like 4
Posted
10 uur geleden zei Ann Seeber:

k ben zo verdrietig om dat nieuws te lezen, Jannette 😞 Stuur kracht naar jou en je man terwijl je door deze moeilijke tijd gaat. Houd contact wanneer je kunt..

Dank je wel Ann. Ik kan het nieuws toevoegen dat mijn man op 29 december 2024 is overleden.

Morgen is de Condoleance en vrijdag de crematie om 4.30 uur Nederlandse tijd. De zware taak moet nog gebeuren. Het is aan de vakanties en het extra werk dat het chaotisch is. Er was geen tijd voor het versturen van aankondigingskaarten. Ik weet niet hoe je ze noemt. Ze zouden niet op tijd aankomen. Dus heb ik een elektronische gemaakt. Die zijn vanochtend verstuurd. We hebben de kleine kapel, slechts plaats voor 50 personen. Dus kocht ik 100 extra zoomverbindingen. We hebben familie en vrienden in het buitenland.

Ik heb voor hem een extra mooie kist gekocht van natuurlijk geperst spul, muschrooms, en hij ligt op een bedje van verse mos. Ik wist zelfs nu niet dat zulke bestaan. Tot zover deze aankondiging.

• Like 1
  • Sad 7
Posted
12 minutes ago, Jannette Nieuwboer said:

Thank you Ann. I can add the news that my husband passed away on December 29, 2024.

Tomorrow is the Condolence and Friday the cremation at 4.30 Dutch time. The heavy task still has to be done. It is because of the holidays and the extra work that it is chaotic. There was no time to send out announcement cards. I don't know what you call them. They wouldn't arrive in time. So I made an electronic one. They were sent out this morning. We have the small chapel, only room for 50 people. So I bought 100 extra zoom connections. We have family and friends abroad.

I bought him an extra nice box of natural pressed stuff, mushrooms, and he lies on a bed of fresh moss. I didn't even know that such things exist. So much for this announcement.

Oh Jannette, I am terribly sorry to hear of your husbands passing.  My heart goes out to you at this  sad sad time.  What a beautiful gift you gave to him to be laid to rest upon.  Hugs to you and hope for strength in the days to come.  

• Like 3
Posted
40 minutes ago, Jannette Nieuwboer said:

Dank je wel Ann. Ik kan het nieuws toevoegen dat mijn man op 29 december 2024 is overleden.

Morgen is de Condoleance en vrijdag de crematie om 4.30 uur Nederlandse tijd. De zware taak moet nog gebeuren. Het is aan de vakanties en het extra werk dat het chaotisch is. Er was geen tijd voor het versturen van aankondigingskaarten. Ik weet niet hoe je ze noemt. Ze zouden niet op tijd aankomen. Dus heb ik een elektronische gemaakt. Die zijn vanochtend verstuurd. We hebben de kleine kapel, slechts plaats voor 50 personen. Dus kocht ik 100 extra zoomverbindingen. We hebben familie en vrienden in het buitenland.

Ik heb voor hem een extra mooie kist gekocht van natuurlijk geperst spul, muschrooms, en hij ligt op een bedje van verse mos. Ik wist zelfs nu niet dat zulke bestaan. Tot zover deze aankondiging.

I am sorry Jannette. This will surely be a difficult time for you. Take time to care for yourself, and your family. We are all here for you if you need us.

• Like 3
  • Love 1
Posted
50 minutes ago, Jannette Nieuwboer said:

Jannette, mijn oprechte deelneming met dit verschrikkelijke verlies. Juist in deze tijd is het allemaal nog moeilijker vanwege de vakanties, maar je hebt het geweldig gedaan om alles digitaal te versturen plus de zoom verbindingen zodat iedereen die er niet persoonlijk bij kan zijn toch kan mee kijken. Wat mooi dat er tegenwoordig zoveel opties zijn qua een kist. Heel veel sterkte de komende dagen en de tijd na de uitvaart. Pas goed op jezelf en neem voldoende tijd om alles te laten bezinken.

• Like 3
  • Love 1
Posted
1 hour ago, Jannette Nieuwboer said:

Thank you Ann. I can add the news that my husband passed away on December 29, 2024.

Tomorrow is the Condolence and Friday the cremation at 4.30 am Dutch time. The heavy task still has to be done. It's because of the holidays and the extra work that it's chaotic. There was no time for sending announcement cards. I don't know what you call them. They would not arrive on time. So I made an electronic one. They were sent this morning. We have the small chapel, only room for 50 people. So I bought 100 extra zoom connections. We have family and friends abroad.

I bought him an extra nice box of naturally pressed stuff, muschromes, and he is lying on a bed of fresh moss. I didn't even know that such existed. So much for this announcement.

Oh, my, I seem to be just catching up here. Condolences on your husband's passing. My husband passed in December of 2018, and he is still very much in my thoughts since there are lots of memories after over 40 years of marriage. I cherish them and I hope yours will comfort you as well. Take care ... 🤗

• Like 1
  • Love 4
Posted
19 hours ago, Jannette Nieuwboer said:

Wat een verschrikkelijk triestig nieuws Jeannette, mijn oprechte deelneming, heel veel sterkte voor de komende moeilijke tijd.

• Like 3
  • Love 3
Posted

Jannette, this is a time when it's hard to find the right words.  I hope the good memories you have of him will help to heal the pain of his loss.

My deepest sympathy to you and your family. Take care. 💟

• Like 3
Posted
On 1/1/2025 at 9:00 PM, Jannette Nieuwboer said:

Mijn oprechte condoleances, Jannette.

• Like 3
Posted

Dank jullie wel jij jij, jij, en allemaal voor jullie liefdevolle medeleven. Ik heb gisteren zijn kleding gedoneerd aan de minder bedeelden. Sommigen dingen waren nog nieuw. Andere oudere stuks heb ik weggegooid. Nog één tas te doen. Het hele huis staat vol met spullen uit zijn appartement. Ook daar zal ik een keuze in moeten maken wat te houden of weg te doen. Mijn gevoelens zitten nog wat op slot. Het is ook zo dubbel. Over de ene kant mis ik de dagelijkse bezoekjes aan hem nu al, over de andere kant ben ik blij dat zijn lijden over is. Ik moet nog veel regelen. Groeten

• Love 8
Posted
4 hours ago, Jannette Nieuwboer said:

Dank jullie wel jij jij, jij, en allemaal voor jullie liefdevolle medeleven. Ik heb gisteren zijn kleding gedoneerd aan de minder bedeelden. Sommigen dingen waren nog nieuw. Andere oudere stuks heb ik weggegooid. Nog één tas te doen. Het hele huis staat vol met spullen uit zijn appartement. Ook daar zal ik een keuze in moeten maken wat te houden of weg te doen. Mijn gevoelens zitten nog wat op slot. Het is ook zo dubbel. Over de ene kant mis ik de dagelijkse bezoekjes aan hem nu al, over de andere kant ben ik blij dat zijn lijden over is. Ik moet nog veel regelen. Groeten

Jannette veel sterkte en geduld de komende tijd! Ik heb al een aantal maal zoiets moeten doen, nog niet voor mijn man maar wel voor mijn ouders en een schoonzus en de hoeveelheid administrative zaken die daarbij komen kijken zijn hetzelfde. Een heel huis leeghalen en opleveren en zo meer is ook een behoorlijke aanslag op je emoties. Neem voldoende tijd voor jezelf en overhaast niets, anders krijg je wellicht spijt van dingen die je in een opwelling wegdoet.

• Love 3
Posted

Today, I could not open my PSP2023ult. I have uninstalled it and now cannot reinstall. In addition, when I tried to open my 2022ult, I got a message that it was corrupted or illegally downloaded, so I uninstalled that one also. When I run the installation files, all it does is save files. It says it will open the installer after files are saved, but never opens.

I have also run the PSP cleanup program. I will try again. 

• Sad 6
Posted
2 hours ago, Corrie Kinkel said:

Jannette veel sterkte en geduld de komende tijd! Ik heb al een aantal maal zoiets moeten doen, nog niet voor mijn man maar wel voor mijn ouders en een schoonzus en de hoeveelheid administrative zaken die daarbij komen kijken zijn hetzelfde. Een heel huis leeghalen en opleveren en zo meer is ook een behoorlijke aanslag op je emoties. Neem voldoende tijd voor jezelf en overhaast niets, anders krijg je wellicht spijt van dingen die je in een opwelling wegdoet

Jannette, I agree with Corrie. My husband passed in December of 2018, and I am glad I didn't just get rid of all his clothes, etc. I just couldn't do it early on as his health took almost all my energy and his final end was rather abrupt. I needed to gather my own strength and having some of his favorite things turned out to be a blessing. 

• Like 2
  • Sad 2
Posted
2 hours ago, Donna Sillia said:

Today, I could not open my PSP2023ult. I have uninstalled it and now cannot reinstall. In addition, when I tried to open my 2022ult, I got a message that it was corrupted or illegally downloaded, so I uninstalled that one also. When I run the installation files, all it does is save files. It says it will open the installer after files are saved, but never opens.

I have also run the PSP cleanup program. I will try again. 

Donna, that is awful.  I have to uninstall-reinstall soon and I'm also a little worried about it.  

• Like 1
  • Sad 1
Posted
1 hour ago, Susan Ewart said:

Donna, that is awful.  I have to uninstall-reinstall soon and I'm also a little worried about it.  

Susan, I finally got it to work after using I0bit uninstaller and the PSP cleanup file. Now, I am in the process of setting up my file locations. Since I had so many 2023 files saved, most were easy to locate. Loading the brushes, however, is a bit tedious, and I can't find where I saved the brushes that I made recently. None of the Corel programs that installed with the bundle that I bought are working either, so I will be uninstalling and reinstalling those programs, too.

I had a $50 coupon from Dell, so I invested in Photoshop Elements 2025 with the 3 year subscription. Since I am 82 this month, I am not too worried about the length of the subscription.😄  Since I have the old PS 5 extended, I won't have a large learning curve. I am going to pass on Affinity. 

• Like 6
Posted

@Corrie Kinkel@Ann Seeber Het gaat goed komen. Ik heb er goed over nagedacht. Daar ik niet veel kastruimte heb bewaar ik geen kleding maar bewaar ik zijn trouwring en ga er iets van laten maken bij een juwelier. Ik ga ook zijn horloge dragen. en zet veel foto's neer van hem, Vooral om het nare laatste glimpje van hem weg te wissen want nu zie ik dat steeds voor me. Dat was niet erg fraai.

• Love 6
Posted
1 minute ago, Jannette Nieuwboer said:

@Corrie Kinkel@Ann Seeber Het gaat goed komen. Ik heb er goed over nagedacht. Daar ik niet veel kastruimte heb bewaar ik geen kleding maar bewaar ik zijn trouwring en ga er iets van laten maken bij een juwelier. Ik ga ook zijn horloge dragen. en zet veel foto's neer van hem, Vooral om het nare laatste glimpje van hem weg te wissen want nu zie ik dat steeds voor me. Dat was niet erg fraai.

Dat kan ik me voorstellen. Van de trouwringen van mijn ouders heb ik ook iets anders laten maken bij de juwelier en dat draag ik nog heel vaak en het is een mooi aandenken geworden. Dus ik hoop dat het jou ook kan helpen om de mooie dingen te koesteren. Nogmaals sterkte

• Like 2
  • Thanks 1
  • Love 1